Je hebt een leuke website. Jouw kennis en kunde, daarmee zit het wel goed. Misschien had je eerst lange tijd ‘gewoon’ een baan. Nu popel je om te ondernemen. En dat begint met duidelijk te zijn (formuleren) waar jij voor staat, zowel mondeling als schriftelijk. Want het werk valt je misschien niet meteen in de schoot.
Al hoef je van jezelf wellicht niet per se uit te groeien tot een ‘megabedrijf’’: ben je wel ondernemend genoeg? Een inkomen genereren (in wat voor ‘werkvorm’ dan ook) is toch wel praktisch. Zorg er in ieder geval voor dat je een goede elevator pitch kan doen, koopsignalen weet op te pikken en netwerken op een effectieve manier doet. Het maakt niet zo uit wat je precies doet. Of je nou loodgieter, coach of verpleegkundige bent. Het gaat om de vaardigheden: je wilt graag dat mensen voor jóuw bedrijf gaan. Richt scherp op jouw doelgroep en trek klanten aan die jij voor ogen hebt. Het voorgaande komt allemaal aan bod tijdens de interactieve sales training ‘1, 2, 3, DEAL!’ in Het Coachhuis, Raamweg 4, Den Haag.
Natuurlijk kun je (gratis) borrels en bijeenkomsten aflopen met veel mensen, maar bedenk, hoeveel spreek je er nu écht? En als je dan iemand spreekt, voel je je ontspannen genoeg om goed te luisteren, je intuïtie hierin mee te nemen en eventueel in te spelen op een koopsignaal? Hoe ziet jouw follow-up er eigenlijk uit, of heb je daar geen structuur in…?
De toegevoegde waarde van deelnemen aan de training (scherp geprijsd, introductietarief) is natuurlijk dat je in een groepje oefent, reflecteert en elkaar feedback geeft. Je staat wat dieper stil bij het ‘waarom’ achter jouw bedrijf, hoe je overkomt en hoe je op een authentieke manier (soepel) zaken kunt doen. In plaats van dat je bijvoorbeeld ‘vluchtige’ workshops en presentaties bijwoont op netwerkbijeenkomsten en meer oppervlakkig of haastig dingen ‘kopieert’ van anderen. Of het komt niet echt binnen en je laat uiteindelijk de informatie, hoe handig ook, links liggen.
Wie ben jij? Waar sta je voor? Voel je je krachtig en alert of toch wat onzeker en zoekende. Een ding is zeker: jezelf ‘verstoppen’ heeft geen nut. Of alleen naar je website staren… Dit is trouwens een van mijn favoriete websites, van een bekende Amerikaanse ondernemer, klik hier. Niet om webdesigners tekort te doen of het belang van online zichtbaarheid te onderschatten, maar het is niet het belangrijkst! Investeer ook in face-to-face contact, het steeds op allerlei manieren, op het juiste moment, kunnen vertellen over wat je doet vanuit jouw bedrijf, en creëer hiermee als vanzelf mond-tot-mondreclame.
Zet in april de puntjes op de ‘i’ als het gaat om sales en netwerken. Een goed begin is het halve werk. Aanmelden kan nog voor ‘1, 2, 3, DEAL!’ op maandag 16 april. De locatie is gelegen nabij Den Haag Centraal Station. Het is goed bereikbaar te voet, met auto en openbaar vervoer. KLIK HIER voor alle informatie (en doe mee!).
Lees ook:
Voor de zzp’er die voor zichzelf denkt en vanuit het hart (1, 2, 3, DEAL!)
Sales training 1, 2, 3, DEAL!? Daar heb ik zin in!