En? Heb je je al aangemeld voor de sales training ‘1, 2, 3, DEAL!’? Zet nog even vóór de zomer je focus op scherp als het gaat om 1. elevator pitch, 2. voeren verkoopgesprek en 3. effectief netwerken. Leer en oefen in klein groepsverband, voor meer persoonlijke aandacht en rendement. Vergelijk: een klas met 10 kinderen ten opzichte van 30. Soms kun je je gewoon beter concentreren, absorberen en reflecteren als het ‘geluid van anderen’ niet zo hard is. Je komt sneller tot ‘de kern’.
Waarom geef ik 1, 2, 3, DEAL?
De afgelopen 3,5 jaar coördineer ik een netwerk van ruim 100 startende zzp’ers in Den Haag. Ik heb hiervoor inmiddels 17 bijeenkomsten georganiseerd, geprogrammeerd en gepresenteerd. Tijdens de bijeenkomsten doen deelnemers elevator pitches, presentaties en workshops. Ik heb dus héél veel starters zien langskomen en gezien waar zij het meest moeite mee hebben. Het verkrijgen van opdrachten, ondanks een goed inhoudelijk aanbod, staat bovenaan.
Maar ook het doen van een elevator pitch vinden veel zzp’ers in het begin een beetje eng. Dat geeft op zich niet. We hoeven niet allemaal zo ‘in de spotlight’ te staan, natuurlijk, maar het is wél zo dat je als ondernemer jezelf zichtbaar moet kunnen maken. Heb jij vééél mond-tot-mondreclame, vliegen de opdrachten jou in de schoot? Prachtig. Voor een groot aantal is dit gewoon niet het geval. Zeker in het begin. Daarom is het dus enorm belangrijk dat je helder en compact weet te verwoorden waar je voor staat, wat je biedt en waarom dit van toegevoegde waarde is. Een en ander vanzelfsprekend op een natuurlijke, misschien ook creatieve manier, verteld. Wanneer je dwingend overkomt lopen mensen waarschijnlijk wat sneller weg.
Vergroot jouw slagingskans
Aan de hand van wat ik de afgelopen jaren heb gezien en gehoord heb ik verschillende trainingen en workshops voor startende zzp’ers samengesteld. Waaronder de sales training ‘1, 2, 3, DEAL!’ waarin je interactief met andere zzp’ers aan de slag gaat. Wat mij ‘drijft’? Wat mijn missie is? Hoe kom ik eigenlijk over als ik mijn elevator pitch doe? Wat zijn ‘koopsignalen’ en hoe speel ik hierop in? Hoe vind ik mijn doelgroep?! Al deze dingen komen aan bod op dinsdag 12 juni van 14.00 tot 17.30 uur in Het Coachhuis, Raamweg 4, Den Haag (nabij DH CS). Klik hier voor alle info en aanmelden.
Zo’n 70% van de zzp’ers stopt binnen 4 jaar. Daar hoor jij natuurlijk niet bij. Geef direct gedegen aandacht aan de inhoud en presentatie van jouw product of dienst. (Ga niet halsoverkop de ‘marathon rennen’…) Dat scheelt veel tijd en niet vergeten: een eerste indruk is snel gemaakt. In ieder geval ben ik hier om een bijdrage te leveren aan jouw slagingskans. En hierin neem ik natuurlijk ook mijn eigen ups en downs als ondernemer in de afgelopen bijna 8,5 jaar mee!
Lees ook:
Oog op de bal en netwerken (1, 2, 3, DEAL!)
Investeer in een goede basis, have fun en floreer! (1, 2, 3, DEAL!)